23 - 26. februar 2017, Beogradski sajam

HORECA – neodvojivi deo turističke privrede

25.01.2017.

Manifestacija koja sa razlogom „u stopu“ prati Međunarodni sajam turizma i Međunarodni sajam vina svakako je Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme – HORECA. Ovogodišnja manifestacija je 13. po redu, a proteklih godina zaslužila je odrednicu vrlo uspešne smotre koja objedinjuje i promoviše različite grane turističke privrede, i spaja učesnike u turističko-ugostiteljskoj industriji.

HORECA će od 23. do 26. februara okupiti veći broj učesnika na većem izlagačkom prostoru u odnosu na prethodna izdanja. U izlagačkom delu posetioci će moći da vide najsavremeniju opremu za kuhinje, restorane, barove i hotele, zatim sigurnosne i rezervacione sisteme, posteljinu, opremu za čišćenje, pekarski i poslastičarski program, opremu za bankete, radnu odeću i obuću, suvenire, stručnu literaturu i publikacije. Posebnu pažnju ove godine će privući proizvođači i uvoznici poznatih brendova u oblasti IT rešenja, ozvučenja i rasvete.

Najsavremeniji proizvodi i usluge, kao i trendovi u načinu poslovanja, snabdevanja i funkcionisanja hotela, restorana i ostalih ugostiteljskih objekata deo su ponude koja će biti prezentovana na Sajmu. Novi standardi i tehnologije koje izlagači promovišu na ovoj manifestaciji važni su za unapređenje celokupne turističke privrede, zbog čega i predstavljanja na ovoj manifestaciji postaje sve značajnije.

Pored izlagačkog programa, Sajam upotpunjuju i dodatni prateći sadržaji, prezentacije i stručna predavanja. Ove godine prateći program biće obogaćen atraktivnim događajima i demonstracijama ugostiteljskih veština, kao i brojnim degustacijama.

Upoznajte svet na Sajmu turizma

14.02.2017.

Međunarodni sajam turizma, koji se održava od 23. do 26. februara, zaštitni je znak Beogradskom sajma i jedna je od manifestacija koja će „otvoriti“ ovogodišnju sajamsku sezonu. U istom terminu održavaju se još tri srodne manifestacije – 13. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA, 8. Međunarodni sajam vina BEOWINE i 13. Sajam suvenira „Posetite Srbiju“, najavljeno je na konferenciji za novinare koju je Beogradski sajam organizovao sa svojim poslovnim partnerima.

Pod sloganom „Uživajte na vreme!“, u šest izložbenih hala predstaviće se više od 1.100 izlagača iz 56 zemalja – Grčke, Egipta, Makedonije, Crne Gore, Hrvatske, Turske, Slovenije, Bugarske, ali i Indije, Mađarske, Tunisa, Nemačke… Prvi put svoje turističke potencijale predstaviće Nacionalna turistička agencija Kine, sa sedištem u Budimpešti, a posetioci će imati priliku da upoznaju i regione Ruske Federacije. Ovogodišnji učesnici su najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije, međunarodni tur operatori.

Zemlja partner 39. Sajma turizma je Crna Gora, destinacija koja zahvaljujući geografskom položaju i raskošnoj prirodi nudi raznovrsne mogućnosti za odmor i uživanje. Nalazi se na samom jugu Jadranskog mora, a krase je pitome plaže, gorska jezera, brze reke koje usecaju veličanstvene kanjone i gorostasne planine. Turizam predstavlja najvažniju privrednu delatnost, a zbog prirodnih potencijala Crna Gora proglašena je ekološkom državom prepoznatljivom pod sloganom „Wild Beauty“.

Ekskluzivne sajamske cene i popusti od 5 do 50 odsto odavno su postali tradicija beogradskog Sajma turizma. Izlagači su pripremili najrazličitije aranžmane – od onih prikladnih za porodična putovanja, putovanja za mlade, odlazaka na daleke destinacije, preko „first minute“ ponuda za letnji odmor, a tu su i dalje i aranžmani za tekuću zimsku sezonu, odmori i oporavak u banjama i na planinama, uvek aktuelni spa vikendi, egzotične destinacije, city break ponude i kongresna dešavanja.

Pored izlagačkog dela, kroz bogat prateći program učesnici Sajma promovisaće brojne festivale, manifestacije i važne događaje, kao i najznačajnije potencijale i planove svojih aktivnosti – prezentacije, promocije, konferencije, degustacije. Zahvaljujući kosmopolitskom duhu, Sajam turizma podjednako je privlačan i za poslovne posetioce i za najširu publiku.

NIKOLA ANDRIĆ, rukovodilac Službe organizacije projekata na Beogradskom sajmu

– Nije dovoljno samo da se zahvalim predstavnicima Ministarstva turizma, TOB-a, TOS-a i Nacionalne turističke organizacije Crne Gore. Vredno smo radili godinu dana i zajedno smo napravili Sajam turizma, u kome će posetioci imati priliku da uživaju od 23. februara. Takođe, nisu ključna ni ta četiri sajamska dana, oni predstavljaju samo mali „show room“, ključno je svih 365 dana – od jedne do druge manifestacije.

– Naš cilj je da ovaj region pozicioniramo prema svetu, a u skladu sa tim želim da najavim da će se prvi put na Sajmu turizma predstaviti ozbiljna tržišta dve velike zemlje – Kine i Rusije. Veoma je značajan i podatak da je Crna Gora ovogodišnja „zemlja partner“.

RENATA PINDŽO, pomoćnik ministra turizma i predsednik Organizacionog odbora Sajma turizma

– Jedna od dve ključne činjenice koje želim da istaknem je da je ovogodišnja „zemlja partner“ Crna Gora, sa kojom između sajmova gradimo bliske partnerske odnose u svim privrednim sferama, a posebno u turizmu. Zajedno pravimo regionalnu turističku ponudu za regionalne turiste, ali i za one iz dalekog sveta. U takve turiste spadaju Kinezi i Rusi, čije premijerno predstavljanje posebno želim da istaknem.

– Očekujem da će nam ovogodišnji Sajam doneti nove rekorde, ali do tada želim da pomenem 2016. godinu i turističke rekorde ostvarene u njoj. Ukupno je registrovano 2,75 miliona dolazaka, kao i 7,5 miliona noćenja. Devizni priliv povećan je 12 odsto, ili drugačije rečeno – za 11 meseci zaradili smo koliko u celoj 2015. godini. S obzirom na još bolju i raznovrsniju ponudu, nadam se da će biti nadmašen i prošlogodišnji broj posetilaca Sajma turizma – a bilo ih je 72 hiljade.

ŽELJKA RADAK KUKAVIČIĆ: direktorka Nacionalne turističke organizacije Crne Gore:

– Partnerstvo sa Beogradskim sajmom je veliko zadovoljstvo ali i velika odgovornost. Crnu Goru ove godine predstavljaju zajedno Nacionalna turistička organizacija i lokalne organizacije, što će potvrditi ovogodišnji turistički slogan „Uvijek drugačija“. Prva asocijacija na Crnu Goru jesu sunce i more, ali centralni region nudi drugu vrstu odmora. U jednom danu može se uživati i na moru i na planini.

– Pored prelepih plaža i skijališta, Crna Gora nudi rafting, ture putevima sira, meda, vina…, odmor u eko i etno selima… Pripremili smo dobar program i našu ponudu ćemo predstaviti na Sajmu turizma.

MARIJA LABOVIĆ, direktorka Turističke organizacije Srbije

– Naš nastup na Sajmu turizma je specifičan jer se poklapa sa početkom kampanje namenjene domaćim turistima. Pored toga što smo ponosni na porast broja domaćih turista, pratimo i svetske trendove – uvodimo nove tehnologije i aplikacije u cilju što boljeg predstavljanja naših turističkih potencijala. Na samom štandu imaćemo „virtuelni kutak“, u kome će posetioci moći da dočaraju različite destinacije.

– Posebno bih istakla „Audio vodič kroz Srbiju“, koji je bio namenjen tranzitnim turistima, ali se ispostavilo da je vrlo koristan za sve. Posle brošure, napravljen je i film „52 vikenda u Srbiji“, kao i brošura „52 ukusa“. Na Sajmu ćemo predstaviti i „Katalog seoskih turističkih domaćinstava“ i redizajniranu turističku kartu Srbije. Zajedno sa Ministarstvom turizma posetiocima ćemo detaljno objašnjavati kako da dođu do svojih vaučera za letovanje u Srbiji. TOS je i organizator 13. Sajma suvenira „Posetite Srbiju“.

MIODRAG POPOVIĆ: direktor Turističke organizacije Beograda:

– Očekujem da će ova manifestacija, koju smo svi zajedno pripremili, imati i najveći broj posetilaca do sada. Jedan od segmenata kroz koje ćemo se predstaviti je prezentacija onoga što je turistički proizvod Beograda, a ne turistički potencijal. Naš slogan je „Beograd u kome još niste bili“. Pripremili smo i predstavljanje brojnih beogradskih opština, koje su sve specifične i imaju svoje proizvode, zatim ustanova kulture, „gradova prijatelja“…

– Postoji potreba povezivanja regiona, jer i mi očekujemo, na primer, kineske goste u narednom periodu, ali Beograd je i do sada bio izuzetno posećen grad. Najbolji primer su podaci napravljeni dva dana pre Nove godine – u tri centralne gradske opštine bilo je popunjeno 98 odsto kapaciteta, a mereno na nivou grada – 99 odsto.

Pripremamo veći i uspešniji Sajam vina

24.01.2017.

Istovremeno sa sajmovima turizma, hotelsko-ugostiteljske opreme i suvenira, na Beogradskom sajmu se već osam godina održava i BEOWINE – Međunarodni sajam vina. Zbog značajno povećanog broja izlagača, vinari će se ove godine od 23. do 26. februara predstaviti u dve hale.

Na Sajmu učestvuju najugledniji domaći i regionalni proizvođači vina, vinski podrumi, kuće vina i kompanije koje ga distribuiraju. U izlagačkom programu i na ovogodišnjoj manifestaciji biće zastupljene i rakije, koje predstavljaju istaknuti srpski brend.

Kao sastavni deo turističke privrede, BEOWINE će predstaviti mogućnosti vinskog turizma, turističku ponudu, smeštaj i gastronomske specijalitete, kao i kompletnu opremu za vinarstvo i vinogradarstvo.

Sajam spaja sve učesnike u turističko-ugostiteljskoj industriji, konzumente i korisnike usluga. Manifestacija je šansa da se proizvođači sretnu, uspostave poslovnu saradnju sa distributerima i izađu na nova tržišta. Kao i svake godine, na štandovima će se svakodnevno održavati brojne prezentacije, promocije i degustacije.

Stručna predavanja, prezentacije, interaktivne promocije i besplatne radionice za sve učesnike i posetioce predviđene su i u okviru pratećeg programa. Eksperti u ovlasti vinarstva razgovaraće o perspektivama i razvoju autohtonih sorti grožđa u Srbiji i proizvodnji vina, sadnom materijalu, njegovom kvalitetu, klonovima i podlogama. Zainteresovanim posetiocima predstaviće različite stilove, kao i vina za svaku priliku. Biće reči i o proizvodnji sertifikovanog organskog grožđa i zakonskim okvirima, zaštiti u proizvodnji grožđa. Predviđeno je i predstavljanje proizvođača, a jedna od tema biće i vinjak – kategorije, kvalitet, menjanje kroz vreme.

Na tradicionalnom takmičenju BEOWINE CHALLENGE CUP biraće se najbolja vina u osam kategorija.

U susret Sajmu turizma

23.01.2017.

„Uživajte na vreme“ slogan je koji će obeležiti 39. izdanje Međunarodnog sajma turizma. Ova najveća turistička manifestacija u zemlji i regionu jugoistočne Evrope biće održana od 23. do 26. februara, kada će se na Beogradskom sajmu predstaviti najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, turistički centri, hoteli, planine, banje, jezera, gradovi, regije, vazduhoplovne kompanije, međunarodni tur operatori sa svih kontinenata. Posetioci će imati priliku da odaberu aranžmane za predstojeću turističku sezonu, ali i da iskoriste „first minute“ ponude.

Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Crna Gora, destinacija koja zahvaljujući geografskom položaju i prirodnim resursima predstavlja izazov za turiste. Uz preovlađujuće morske aranžmane, Crna Gora će ponuditi i ostale turističke destinacije po kojima je poznata – jezera, kanjone, planine.

Srbija će predstaviti svoje prirodne lepote i mogućnosti za odmor, kao i raznovrsne sadržaje za zabavu, zdravstveni oporavak, sport, rekreaciju, avanturu… Zbog nadaleko čuvenog gostoprimstva, u Srbiji pored domaćih turista uživaju i gosti iz celog sveta. Posetioci Sajma turizma imaće priliku da upoznaju i bogatu turističku ponudu Beograda, koji je poslovni centar ali i atraktivna „city break“ destinacija, grad kulture, sporta, dobre energije, šopinga i zabave.

Razvoj domaćeg turizma i ove godine biće dodatno podstaknut turističkim vaučerima Vlade Republike Srbije za boravak u domaćim turističkim centrima. Oko 60 hiljada vaučera građani će moći da iskoriste u nekom od 135 smeštajnih objekata.

Izuzetan multimedijalni prateći program na Sajmu turizma doneće posetiocima nezaboravan sajamski doživljaj. Na atraktivan način biće promovisani brojni festivali, manifestacije i važni događaji, a prezentacije, promocije i degustacije, uz kosmopolitski duh i prisustvo velikog broja nacija, Sajam čine podjednako provlačnim za poslovne posetioce ali i najširu publiku.

Sajam turizma upotpuniće još tri manifestacije koje se, već tradicionalno, održavaju u istom terminu – 8. Međunarodni sajam vina BEOWINE, 13. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme – HORECA i 13. Sajam suvenira „Posetite Srbiju“.

Beogradski sajam, Bulevar vojvode Mišića 14

11000 Beograd, Srbija.

Copyright © 2014 Beogradski sajam